-

ett ansikte trasigt
av för många tårar
ett hjärta trasigt
av för många svikelser
det ansiktet är mitt
och det hjärtat slår inom mig
på darrande ben
fortsätter jag stå
hopp om att det förr eller senare
ska bli ändring
en viktig person
som inte lever upp till sin roll
det funkar inte
att bara se sig själv
sin egen karriär
du har fått din karriär och ditt liv?
när är det dags att börja bry sig?
att klaga på andra
för att sedan blunda
när det kommer till en själv.
att kämpa för att orka
är något jag gjort,
blivit nertryckt men stannat kvar.
man börjar ta sig uppåt
och står nästan stadigt igen
kommer nästa svek
och då ligger man där igen
med ett trasigt ansikte och känner hjärtat
som slår för det som finns kvar att älska.
ett ansikte trasigt av för många tårar.
ett hjärta trasigt av för många svek.
det ansiktet är mitt och det hjärtat slår inom mig.
på darrande ben fortsätter jag stå.
hopp om att det förr eller senare ska bli ändring.
en viktig person som inte lever upp till sin roll.
det fungerar inte att bara se sig själv, sin egen karriär
du har fått din karriär och ditt liv?
när är det dags att börja bry sig?
att klaga på andra
för att sedan blunda när det kommer till en själv.
att kämpa för att orka är något jag gjort
blivit nedtryckt men stannat kvar.
man börjar ta sig uppåt och står nästan stadigt igen
kommer nästa svek  och då ligger man där igen
med ett trasigt ansikte och känner hjärtat
som slår för det som finns kvar att älska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0