HISS&DISS

godmorgon har varit vaken i typ 2 timmar ungefär. och nu är mina och linas biljetter färdiga och bokade! på måndag åker vi till GÖTEBORG! ååh den veckan kommer bli helt underbar för vi tar ett ganska tidigt tåg och sen så ska vi gå på liseberg hela dan sen kommer pappa och hämtar oss typ senare på kvällen i göteborg sen åker vi till vårat hus på Tjörn sen så åker lina hem på onsdagen och jag stannar hela veckan sen kommer jag hem efter en vecka där uppe. kommer bli toppen känner det på mig. men samtidigt är jag as stressad för vi vet inte än hur vi kommer ner till stationen på måndag morgonen?! och på fredag ska jag,mami och bengt typ till mariestad och vara där nere på "en minisemester" och då är vi hemma sent på söndagkväll och sen åker jag tidigt på måndagen!! uuusch hatar verkligen att inte ha koll.



FOLK UTAN RESPEKT
helt seriöst nu. folk utan respekt
är så himla störande, nu tänker jag inte på
någon speciell utan helt allmänt,
tex detta med handikappade barn? endel
fattar inte att dom tänker precis som vi och är
precis som vi innombords men utåt är dom annorlunda
men det gör dom inte till en annan varelse! dom är
fortfarande en människa som vi andra. jag har
aldrig haft ont av handikappade, visst har man tyckt
att dom är lite läskiga om dom kommer för nära
men annars ingenting. jag känner en som jobbar på
vår skola med våra handikappade och vi pratade
om det då sa hon att hon ser hur dom
kämpar varje dag i skolan precis som vi andra
men bara på sitt eget sätt.


ASTRID LINDGREN

när jag var liten så älskade jag allt med astrid lindgren.
jag har typ alla hennes filmer och man
blir så himla glad när man kollar på dom!
jag vill hissa astrid för hon har gjort sånt
jäkla bra jobb och man märker nu efter hur
jäkla mycket hon älskade det samtidigt.
och även nu kan jag sätta mig och kolla på
min absoluta favorit pippi långstrump utan
att tycka det är barnsligt. och man märker
att om emil i lönnerberga eller nått annat som
hon har gjort går på teve då märker man att även
dom vuxna kan sätta sig ner och kolla på det och skratta
och typ verka känna sig som barn igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0