min jul:

torsdag: jag&pappa vi gick upp städade och gjorde det julfint. tog fram alla klappar och la under gran och vidare! sen så kom susanne, cecilia och alexander. och så åt vi lite och sånt sen så kom delli&christoffer. och sen på kvällen hade vi våran julafton! fick massa fina grejer. det får ni se senare! och jag var jultomte HAHA trodde jag skulle dö av den dör masken. och sen så kör vi alltid julklappsleken, svårt att förklarar men skitkul! och då vann jag 4 grejer. och senare in på natten har vi en ny tradition att vi alltid kör pantgömme! eller asså det är samma sak som dunkgömme! hahaha SÅ KUL! och det bästa var när christoffer va nere i källaren (när jag räknade) och så gick jag in i badrummet då står han där med tomtemasken trodde mitt hjärta stannade för ett tag så hoppade han på mig så jag sprang åt skogen typ HAHA!
fredag: den riktiga julafton. och då så åt vi julgröt med mandel i, och det som fick mandeln skulle dra ett påhittat julrim. och stackars alexander fick den, men det gick ju bra. slutade bara med att alla typ rimmade tillslut! sen så under dagens lopp så åkte alla hem och så. men så kom susannes pappa till oss och cecilia stannade kvar. så det var vi  på julafton. jättemysig kväll verkligen helt perfekt!
lördag: eehm..shiet kommer inte ihåg! eller jo juste! haha.
vi gjorde inte alls mycket på lördagen. det var chilldagen! vi va ute och gick tog jättefina bilder som ni får se senare när jag lagt in dom på datan. och sen så gjorde vi inte mycket mer den dagen. och alexander kom till oss igen.
söndag: så packade vi ihop alla våra grejer för att förflytta hos in till självaste göteborg. för alla hade fått biobiljetter i julklapp. så hela familjen va samlad och skulle gå på nya änglagård (änglagård - tredje gången gillt) och äta god mat. jag beställde en heeelt underbar pasta! sen kollade vi på bion. den var liksom helt okej. typ så som dom andra filmerna! sen så efter bion åkte alla hem och sa hejdååå! vi kom hem och kollade på arn! sen så somnade vi typ haha.
måndag: gick upp vid halv 9 och åt frukost framför teven med pappa, mysigt! sen så fixade jag mig och sen så körde han min till tåget och så köpte vi lite fika till mig med. sen gick tåget hem mot värnamo, första gången jag åkte helt ensam! men det gick bra hihihi, fanns ju snygga killar på tåget så..HAHA! sen så kom jag hem. kändes jätteskönt, men saknar redan dom andra. och så på kvällen igår kom mormor&morfar hit och bengts föräldrar flr att fira liten julafton för mig. fick jättefina presenter här med. T.EX EN LAPTOP!!! hahaha okej nu kommer ni tycka jag är världens freak, men jag hade blivit tillsagd att öppna ett stort rött paket sist! och sen när jag började öppna och jag insåg att det var en laptop så började jag lipa! HAHA! men asså jag blev så jävla glad! och det visade sig att det var det paketet mamma hade hämtat i affären när jag inte fick hänga med in, som jag skrivit om längre ner! aah iallafall så startade den direkt och fixade allt. så låg vaken till 3 inatt! och pratade med jens HAHA den killen är ju rolig han!
idag: vaknade runt kvart i elva. och måste packa upp och duscha! sen får vi se vad dagen har att bjuda på. men NUUU måste jag springa på toa, skeeeta kissig suttit och hållt mig genom hela inlägget haha! smart sandra..smart.
men jag har iallafall haft en helt underbar jul och allt! hoppas nu haft lika underbart! hejdååå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0